Skriv bättre insändare

Vill du bli bättre på att skriva insändare?
Jag ger några goda råd på:

tisdag, mars 23, 2010

Skolsta förskola invigd

Barnen viftade med plakat med namnet på sin idol när jag höll invigningstalet vid invigningen av Skolsta förskola. Det var dock inte jag som var idolen, utan Elin Lanto som också uppträdde på invigningsfesten.

Det är kul att inviga nya förskolor, men speciellt denna. När jag jag började min politiska bana i Enköpinbg för många år sedan var kampen för att rädda Skolstaskolan från nedläggning en viktig fråga för Centerpartiet. Flera andra partier ville helt enkelt stänga skolan, eftersom det saknades barn.

Nu måste vi bygga en ny förskola för att det finns så många barn i området!

Nu hoppas jag bara att de sista bitarna faller på plats så att förskolan i Strömsäng kan drivas vidare i enskild regi.

Inga kommentarer: