Skriv bättre insändare

Vill du bli bättre på att skriva insändare?
Jag ger några goda råd på:

söndag, december 13, 2009

Samarbete skadligt i opinionen

Håller på att lägga ut kommentarer som jag tidigare skrivit med anledning av olika böcker jag läst på bloggen I vår bokhylla. Hittade då vad jag skrev med anledning en bok om samarbetet mellan Centerpartiet och Socialdemokraterna 1995 - 1998. Det slår mig nu hur lika de samarbetet verkar ha varit jämfört med dagens allianssamarbete. Ett förtroendefull samarbete med tydliga centerpartistiska framgångar i sakpolitik.

En annan likhet är det magra opinionsmässiga resultatet för Centerpartiet. Även om SCB:s siffrorna i november 1997 var något bättre än i november 2009, visade båda undersökningarna på klara nedgångar sedan föregående val. Centerpartiet är fortfarande duktiga på att uppnå sakpolitiska resultat i samarbeten, men saknar förmågan att skörda opinionsframgångar.

Man kan tycka att det borde vara annorlunda, men det är tydligt att väljarna inte belönar samarbetsingenjörer.

Läs mitt inlägg: Över blockgränsen: Samarbetet mellan centerpartiet och socialdemokraterna

Inga kommentarer: