Skriv bättre insändare

Vill du bli bättre på att skriva insändare?
Jag ger några goda råd på:

tisdag, februari 25, 2014

Tack för förtroendet!

Jag har fått den stora glädjen att även inför nästa val toppa landstingslistan i Södra landstingsvalkretsen för Centerpartiet. Det ska bli kul. Jag får också med mig ett bra gäng, med både erfarenhet och nytänkande. I majoritet har vi varit med och utvecklat landstingets verksamhet i hela länet.

När jag för fyra år sedan för första gången hamnade på landstingslistan handlade mycket av diskussionen i Enköping och Håbo om två saker: stängningen av nattakuten i Enköping och att det bara fanns en vårdcentral i Bålsta. 
 
Nu fyra år senare finns det inte bara akutverksamhet dygnet runt i Enköping, det finns också två vårdcentraler i Bålsta och ett beslut om att öppna tillagningskök vid Enköpings lasarett. Utöver detta har landstinget satsat på att bygga om på Enköpings lasarett och utöka antalet operationer. Även när det gäller kollektivtrafiken är det lätt att peka på tydliga förbättringar, både när det gäller standard på bussar och när det gäller trafik. Precis som för övriga länet har de senaste fyra åren med Centerpartiet i majoritet varit bra för invånarna i Enköping och Håbo.
 
Det finns mycket kvar att göra, både i Södra länsdelen och i hela länet. Vi har visat att vi levererar resultat när vi är med och styr. Det vill jag och Centerpartiet fortsätta att göra i majoritet i ytterligare fyra år.
 
Hela listan ser ut så här:
1. Johan Örjes, Enköping
2. Ingegerd Andersson, Enköping
3. Lars-Olof Legnerfält, Frösthult
4. Bernt Sahlberg, Övergran
5. Rebecka Lindström, Torstuna
6. Johan Svensson, Enköping
7. Gunilla Hedén, Boglösa
8. Margareta Gustavsson, Boglösa
9. Lisbeth Bolin, Övergran
10. Sören Eriksson, Skokloster
11. Gudrun Forsberg, Bålsta

Inga kommentarer: