Skriv bättre insändare

Vill du bli bättre på att skriva insändare?
Jag ger några goda råd på:

tisdag, oktober 13, 2009

MAIA - ett lyckat exempel

Idag var jag och lyssnade på en eftermiddag med MAIA i Enköping. Det var Barbro Henriksson som berättade om de glömde - eller kanske gömda - barnen. MAIA är en bred verksamhet där kommun, kýrka och organsiationer hjälps åt för att göra det bättre för de barn som växer upp i familjer med missbruk (bland annat).

MAIA var tidigare ett projekt med är nu en permantet verksamhet. Det som känns bra är det breda samarbetet som inte bara innhåller gruppverksamhet för barnen, utan också klassrumsföreläsningar (så att barnen/ungdomarna vet att det finns grupper), postivt föräldraskaps grupper och Vettig Vuxen kurser för alla som finns runt barn.

När jag vear ny i JUNIS förbundsstyrelse tog jag initaitiv till att rapport om stödgrupper för barn till missbrukare i landets kommuner. Det är en rapport som fortfarande görs (ladda ned den senaste upplagen här). För mig är det naturligtvis kul att nu vara verksam i en kommun - Enköping - som har så mycket bra verksamhet.

Inga kommentarer: