Skriv bättre insändare

Vill du bli bättre på att skriva insändare?
Jag ger några goda råd på:

fredag, september 06, 2013

Lillkyrka-Stockholm med kollektivtrafik

Kan man pendla med kollektivtrafik från Lillkyrka till Stockholm? När man kollar upp en sådan fråga, blir man i bland förvånad. Ibland går det till och med snabbare att åka från Stockholm till Lillkyrka, än vad det tar för mig att åka hem från Uppsala, trots att jag bor inne i Enköping!

Jag har tittat på tider från Lillkyrka, hållplatsen Trögdshemmet. Det finns många förbindelser, men jag har bara tittat på de snabbaste - de som går på under 2 timmar. Det finns fler. Det går till exempel att åka från Stockholm 20:28 och vara i Lillkyrka 22:40.


Förbindelserna på kvällen är väl något för dåliga för att fungera för daglig pendling. Försenade tåg kan också göra att det blir problem, men för den som ska vara i Stockholm mellan åtta och fem går det att åka kollektivt.


Pendlingstabell
(framtagen med hjälp av Resrobot):











Inga kommentarer: