Skriv bättre insändare

Vill du bli bättre på att skriva insändare?
Jag ger några goda råd på:

onsdag, december 27, 2017

Intressant Fälldindokumentär

Film från Fälldins resa till Indien.

SVT har sänt en mycket intressant dokumentär om en av 1900-talets främsta svenska politiska ledare Thorbjörn Fälldin. De två avsnitten är tillgängliga på SVT Play. För mig, som ju har läst det mesta som skrivits om Fälldin, var den stora behållningen intervjuerna med Solveig Fälldin och barnen. Det gav en djupare bild.

I del två fladdrar min far förbi med sin super 8 kamera vid ett av de internationella besöken med Fälldin. Den var ofta med på resorna och här ovan delar jag med mig en liten snutt från resan till Indien 1982.

För den som blir sugen att läsa mer om Thorbjörn Fälldin finns ett antal böcker.
Björn Elmbrant kom med boken  Fälldin redan 1991, Nils G Åsling skriver intressant om Fälldinregeringara i boken Maktskifte. Den mest intressanta boken En bonde blir statsminister, där Arvid Lagercrantz samtalar med Thorbjörn Fälldin, verkar tyvärr inte finnas att köp längre.







Inga kommentarer: