Skriv bättre insändare

Vill du bli bättre på att skriva insändare?
Jag ger några goda råd på:

tisdag, november 05, 2013

Sveriges bästa sjukhustandvård?

Idag besökt jag sjukhustandvården  vid Enköpings lasarett. Som landstingsråd behöver jag ju skaffa mig kunskap om mer än bara den kollektivtrafik som jag är direkt ansvarig för (eftersom en av de anställda bor i Grillby och jag ställde frågor om hur man tog sig till arbetet fick jag dock som en bonus  tydliga synpunkter på hur kollektivtrafiken kan utvecklas).

Det blev ett positivt besök inte minst kring den lokala ST-utbildning som genomförs tillsammans med sjukhustandvården i ytterligare ett antal län. Men jag får också del av hur IT-system fungerar (eller snarare inte fungerar) i vardagen.

När jag sedan frågar klinikchefen om vilket län som har bäst sjukhustandvård finns dröjer svaret. Han tänker efter, har nog inte tänkt riktigt i de banorna tidigare. Så kommer svaret: "Det är nog i Uppsala" - och så kommer några tydliga motiveringar.

Inga kommentarer: