Skriv bättre insändare

Vill du bli bättre på att skriva insändare?
Jag ger några goda råd på:

onsdag, november 04, 2009

Förnominering i Enköping

I kväll har Centerpartiet i Enköping och Södra landstingsvalkretsen haft förnominering, det vill säga fastställt vilka personer som ska vara med i medlemsomröstningen. Jag ställer upp i omröstningen till kommunfullmäktige. Jag var nominerad till landstinget också, men vi har som princip att man endast har uppdrag i en församling, så jag fick välja. Det blev kommunen för min del, även det är uppenbart att det behövs göras en hel del inom landstinget.

När listan blir offentlig kan man upptäcka en del spännande förändringar och jag tro att vi kommer att få ett bra lag både i kommunen och till landstinget..

En hel del politisk diskussion blev det också - mycket landstingspolitik och så diskussion om badhuset - där det handlar om stora pengar för att få det iordning igen.

Jag satt tillsammans med det härliga gänget från politikerskolan och det kändes verkligen positivt inför valrörelsen. Fick också reda på att Urban och Ulrica har en egen blogg - http://centersyskon.wordpress.com/ - väl värd att läsa!

Inga kommentarer: