Skriv bättre insändare

Vill du bli bättre på att skriva insändare?
Jag ger några goda råd på:

onsdag, mars 24, 2010

Framgång på distriktsstämman!


Distriktsstämman och behandlingen av landstingspolitiska programmet på partiets distriktsstämma i lördags gick bra. Centerpartiet i Uppsala län har nu slagit fast att det ska vara möjligt att komma akut till vården dygnet runt också i södra delen av länet. Partiets linje är att nattstängningen av akuten i Enköping ska utvärderas noggrant och att man därefter ska avgöra hur det akuta dygnet-runt-mottagandet ska utformas.
Beslutet innebär inte ett löfte om att allt ska bli som förut. Vad det innebär är dock ett tydligt besked från Centerpartiet i hela länet att det ska bli bättre än idag och att man ska kunna komma till vården dygnet runt också här. Exakt hur bra det blir avgörs av utvärderingen och valresultatet. Det gäller att få en stark Centerrepresentation från södra länsdelen om vi ska kunna se till så att utvärderingen verkligen blir seriös och inte styrs av förutfattade meningar.
Stämman fastställde också riksdagslistan, som toppas av Solveig Zander - som också fick överlägset flest röster i medlemsomröstningen. Ett stort gratis till henne. I medlemsomröstningen kom jag på andra plats (tack alla som röstade på mig), men eftersom det knappast går att ha två Enköpingsbor i topp och mitt fokus i valet blir landstinget, står jag nu - helt enligt nomineringskommitténs förslag - på en 6:e plats.

Inga kommentarer: