Skriv bättre insändare

Vill du bli bättre på att skriva insändare?
Jag ger några goda råd på:

torsdag, januari 12, 2012

Intressant debattartikel om regionfrågan

Centerpartisterna i Västmanland har ett intressant inlägg i regionfrågan i dagens VLT (Mälardalsregion behöver landstinget i Uppsala län  ) . Med erfarenhet från min tid i Västmanland och Västerås har jag svårt att tro att en regionbildning som gör att västeråsarna måste passera ytterligare ett län på väg till Stockholm knappast är det bästa för vare sig Västerås eller Västmanland.


I mitt dagliga arbete med kollektivtrafiken upplever jag också hur mycket enklare det skulle vara om det inte fanns en länsgräns mellan Heby och Sala eller mellan Enköping och Västerås.


Konstaterar också att landstingsalliansen i Västmanland också skrivit en gemensam debattartikel i samma ämne.

Inga kommentarer: