Skriv bättre insändare

Vill du bli bättre på att skriva insändare?
Jag ger några goda råd på:

fredag, september 03, 2010

Greger Hatt kommer ut - som centerpartist

I en artikel på Newsmill förklarar Greger Hatt - tidigare medarbetare till både Mona Sahlin och Ingvar Carlsson - varför han nu väljer Centerpartiet istället.

"Under åren i näringslivet har jag stött på så många samhällsengagerade människor att jag trivs bättre bland de som bejakar fullt ut också företagande som lösning på mänskliga behov. I vår tids känslomässiga vilsenhet, behövs mer betoning av hembygd, civila gemenskaper och underifrånlösningar. Och dessutom verkar Centerpartiet vara ett ovanligt varmt, öppet och vänligt parti mot nykomlingar - ett parti som faktiskt, till min förvåning, är intresserat också av vad vi nykomlingar tycker."


Skriver han.


Det är självklart väldigt roligt att välkomna ännu en centerpartist, men själva artikeln är också intressant för sin analys av Socialdemokraternas roll i svensk politik. 


Läs hela artikeln på Newsmill: 

Mona Sahlins förra talskrivare: Därför överger jag S för C


Inga kommentarer: