Skriv bättre insändare

Vill du bli bättre på att skriva insändare?
Jag ger några goda råd på:

lördag, september 11, 2010

Opportunism i skoldebatt

Läste referatet i Enköpings-Posten av skoldebatten och upptäckte då att jag var den enda som stod upp för den budget som kommunfullmäktige fastställt och som vi i majoriteten gemensamt stod bakom. Vi fick svara med JA och NEJ lappar, så jag såg inte vad de svarade då. Det var synd, för då hade jag frågat  mina allianskamrater varför de inte hade samma uppfattning när vi diskuterade budgeten i våras.

Jag hade självklart gärna sett mer pengar till skola och förskola, men budgetläget var kärvt och nämnden fick en mycket stor del av de utrymme som ändå fanns. Vi lägger också betydligt mer på skolan i dag än för några år sedan, också relativt andra kommuner.

Det är lätt att vara opportunist och sitta i en debatt inbjuden av en fackförening och bara hålla med. Jag tycker politiker bör ta större ansvar än så, även om det är valtider.

Inga kommentarer: