Skriv bättre insändare

Vill du bli bättre på att skriva insändare?
Jag ger några goda råd på:

torsdag, september 30, 2010

Tack för allt stöd - 436 kryss!

Med 436 kryss (11,95%) i landstingsvalet kommer jag med klar marginal bli personvald ledamot av Uppsala läns landsting 2010-2014. Att ha ett så starkt stöd bakom känns skönt i det fortsatta arbetet i landstinget. Konstaterar stolt att ingen annan ledande kandidat i något parti har samma starka stöd från sina väljare. Den som kommer närmast är Anna-Karin Klomp från Kristdemokraterna i den mellersta valkretsen (11,82%).

Särskilt kul är att jag fick ett så tydligt stöd också från väljarna i Håbo, trots att det finns väldigt bra lokala Centerpartikandidater där.

Nu gäller det att jobba för att väljarna ska vara nöjda med att jag fick deras förtroende när det blir val nästa gång.

Sammanställning av personröster på valmyndighetens hemsida: Södra landstingsvalkretsen

UPPDATERING: Ska vara 437 kryss och 11,98 procent - det dök upp en valsedel till där jag var kryssad!

Inga kommentarer: