Skriv bättre insändare

Vill du bli bättre på att skriva insändare?
Jag ger några goda råd på:

torsdag, mars 24, 2011

Länets finaste vårdcentral?


Har Örsundsbro länets finaste vårdcentral? De anser de själva och med den - visserligen ringa - erfarenhet jag har är jag beredd att hålla med. Invigd för ungefär fem år sedan ligger den med utsikt över ett vackert jordbrukslandskap. Idag hade jag glädjen att få göra ett studiebesök där och se den med egna ögon.

Som vanligt i samband med olika besök får man med sig en del tankar och synpunkter. Denna gång hade jag turen att besöket passad med fikarasten - så jag fick med mig en hel del synpunkter - bland annat om situationen för mindre vårdcentraler som ligger så geografiskt att de inte rimligen kan locka till sig några betydande strömmar av nya "kunder" - oavsett hur bra de är.

Fick också en tankeställare kring informationen om vårdgarantin - både vilka förväntningar som skapas hos patienterna och att man/vi inte lyckats få ut kunskapen om att vårdgarantin numer är en lag ens till alla vårdpersonal.

Inga kommentarer: