Skriv bättre insändare

Vill du bli bättre på att skriva insändare?
Jag ger några goda råd på:

måndag, juni 07, 2010

Resultat i landstingspolitiken

Kjell Andersson, som jag antar är den socialdemokratiska landstingspolitikerna Kjell Andersson använder precis som det Socialdemokratiska landstingsrådet Börje Wennberg ett otrevligt språk i sitt angrepp på bland annat mig i en insändare i Enköpings-Posten den 1 juni.

Jag försöker hålla en mer balanserad ton i mitt svar - som tyvärr kortades av insändarredaktionen på ett synnerligen brutalt sätt så att innehållet inte blev riktigt begripligt. Så här kommer insändarsvaret i sin helhet för de läsare som önskar läsa hela inlägget.


Resultat i landstingspolitiken

Jodå, Kjell Andersson, jag vet att Centerpartiet är med och styr sjukvården i Uppsala län. Mycket har också blivit bättre, inte minst när det gäller möjligheten att komma fram på telefon till sin vårdcentral.


Sedan är det så i politiken att man inte håller med om alla beslut. Centerpartiet i Enköping har hela tiden varit kritiskt till beslutet att stänga nattakuten vid Enköpings lasarett, både för att det minskade tryggheten och för att beslutet var ekonomiskt osunt.


Min inställning är att om partiets politik är dålig, så försöker man ändra den. Det var också det första jag engagerade mig i som nytt förstanamn på Centerpartiets landstingslista för södra valkretsen.


Vi från Centerpartiet i Enköping lyckades få Centerpartiet i hela länet att ställa upp på akut vård dygnet runt också här. Nu gör även hela alliansmajoriteten i landstinget en reträtt.


Kjell Andersson må använda vilka invektiv han vill, men jag tror att enköpingsborna uppskattar politiker som levererar resultat.


Johan Örjes (C)

Inga kommentarer: